9:46:19 - سه‌شنبه 13 فوریه 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استحکام دندان‌ها و استخوان‌های‌تان را به ویتامین D بسپارید
کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: نقش ویتامین D سبب رشد و استحکام دندان و استخوان می‌شود. «عصمت عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که ویتامین D  یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که به آن ویتامین آفتاب هم گفته می‌شود، چون بر اثر تابش نور خورشید ویتامین […]
استحکام دندان‌ها و استخوان‌های‌تان را به ویتامین D بسپارید

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: نقش ویتامین D سبب رشد و استحکام دندان و استخوان می‌شود.

«عصمت عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که ویتامین D  یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که به آن ویتامین آفتاب هم گفته می‌شود، چون بر اثر تابش نور خورشید ویتامین D  در پوست ساخته می‌شود، گفت: این ویتامین سبب رشد و استحکام دندان و استخوان می‌شود که این اثر به واسطه نقش آن در جذب کلسیم است.

وی ادامه داد: ویتامین D  برای داشتن استخوان‌های قوی و دندان‌های سالم حیاتی است. امروز نقش ویتامین D  در بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی، عروقی، انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان روده بزرگ و بیماری ام اس ثابت شده است.

خبر جدید  نخستین‌روز ازبهارطبیعت و یادی‌ از درگذشتگان

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، اظهار کرد: در گروه سنی نوجوانان طبق مطالعه پورا (بررسی وضعیت ریز مغذی‌ها) در سال ۹۱، بالغ بر ۷۶ درصد گروه سنی نوجوانان در کشور کمبود ویتامین D  داشتند که این میزان در دختران ۹۳٫۷ درصد و در پسران ۵۸٫۳ درصد بود که بر اساس یکی از راه‌کارهای سازمان جهانی بهداشت مکمل یاری با ویتامین D  بود که این برنامه از سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در سطح کشور آغاز شده و همه دانش‌آموزان تحت پوشش برنامه قرار گرفتند.

خبر جدید  قدردانی از اصناف زنجان!

عباسی خاطرنشان کرد: یک عدد قرص ژله‌ای حاوی ۵۰ هزار واحد ویتامین D  ماهی یک بار و به مدت ۹ ماه در سال تحصیلی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به منابع ویتامین D  گفت: روغن کبد ماهی، ماهی چرب مثل سالمون، زرده تخم مرغ، جگر، شیر و لبنیات غنی شده با ویتامین D از جمله منابعی هستند که حاوی ویتامین D  هستند.

خبر جدید  توسعه زیرساخت‌های آموزش امداد و نجات از ضروریات است

این مسئول یادآور شد: ویتامین D  منبع خوب غذایی نداشته و مهم‌ترین منبع ساخت ویتامین D  همان نور خورشید است. در همین راستا لازم است تا دست‌ها، صورت و پاها حداقل ۲ بار در هفته به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در معرض نور مستقیم آفتاب باشد. بهترین زمان از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر است.

انتهای پیام

0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بانک پاسارگاد