به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از راه آهن همدان – تهران با بیان اینکه راه آهن و اتوبان دو بال پرواز همدان هستند، افزود: با برقی کردن قطار همدان – تهران، به نوعی راه آهن همدان جزئی از راه آهن تهران محسوب می شود و فاصله زمانی آن با پایتخت کاهش می یابد.

وی یادآوری کرد: امروز آرزوی دیرینه اتصال همدان به راه آهن کشور محقق شده است و حال تداوم حرکت قطار همدان – تهران به استقبال مردم بستگی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مردم داوطلب باشند این قطار هر روز و هر ساعت ظرفیت جابجایی مسافر را در این مسیر دارد.

به گفته وی این قطار اکنون توانایی حرکت تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد و بر اساس مصوبه برقی کردن قطار همدان – تهران، سرعت آن به ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز افزایش می یابد.

حاجی بابایی عنوان کرد: این راه آهن زمانی تکمیل می شود که ایستگاه آن به کنار پایانه بزرگ مسافربری همدان انتقال یابد.

وی ادامه داد: ۲کیلومتر از ریل گذاری طرح انتقال این ایستگاه به داخل شهر همدان انجام شده است و ۱۲ کیلومتر باقی مانده نیز باید هر چه سریع تر تکمیل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت اضافه کرد: کتاب راه آهن همدان – تهران، با اطلاعاتی در خصوص این طرح و تاریخچه آن، تالیف و تا چند ماه آینده منتشر می شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه با تکمیل راه آهن همدان – سنندج، راه آهن غرب کشور تکمیل می شود، اظهار داشت: با بهره برداری از راه آهن همدان – ملایر مسافران قطار غرب کشور ۲ ساعت زودتر به تهران می رسند.